
Vi kender alle de store mainstream mærker af solbriller. Gucci, Giorgio Armani, D&G, Prada, Rayban, Tom Ford solbriller mm.
Men der findes faktisk nogle designer mærker, som er atypiske i designet og stilen, og som har vundet frem på dette. Her følger en top 3 over de mærker, som både skiller sig mest ud, men som samtidig har fået succes på dette!
Nummer 1 er Just Cavalli solbriller!
Mærket Just Cavalli er ungdomslinjen i Roberto Cavallis modehus, hvilket tydeligt kan ses på designs mm. Stilen er vovet og eksperimenterende, men på den fede og eksklusive måde. Dertil kommer brug af en masse atypiske farver og favekombinationer, som har skabt en større kundegruppe, som elsker mærket!
Inspirationen til Just cavallis designs er fundet i naturen, hvilket tydeligt kommer til udtryk via især detaljerne på solbrillerne. På tøj, accessories mm ses det ofte i printet, eller selve opbygningen af produktet.
Just Cavalli er unikt, og der findes ingen mærker med samme stil og design!
Nummer 2 er Valentino solbriller!
Valentino har skabt et eksklusivt solbrille univers, som er tilpasset 100% til de kendte Hollywood stjerner. Det ses både i designet, samt de valgte materialer.
Selve grunddesignet af solbrillerne er meget mainstream. Valentino har taget de mest eftertragte grund designs, men tilført dem en eksklusivitet, som ikke er set lignende hos nogen andre. De fleste solbriller er prydet med et væld af swarovski crystal sten, som gør dem meget elegante og eksklusive. Og i kombination med et mainstream design, så er det et sikkert hit!
Valentino er også elsket af flere Hollywood stjerner inkl Jessica Alban, Madonna, Gwen Stefani mm.
Nummer 3 er Vivienne Westwood solbriller!
Vivienne Westwood er Rock N Roll indenfor solbriller og modetøj. Inspirationen til mærket kommer fra musik miljøet, og det ses meget tydeligt. Designet er meget råt og maskulint, selvom hovedparten af solbrille kollektionen er til kvinder.
Dertil kommer at Vivienne Westwood solbriller er designet med en helt anden bagtanke, som både gør designet mere innovation og lækkert.
VW logoet eller de røde læber er synonymet med mærket, som for alvor har fundet et stort publikum i England, hvor rockmusik mm har stolte traditioner. Det var især i Oasis og Blur tiden, at Vivienne Westwood oplevede et voldsomt boost.
Idag kan Westwoods produkter købes i det meste af EU, samt store dele af resten af verden. Men designet af kollektionerne finder stadigvæk sted i England.
Som det tydeligt fremgår af ovenstående, så er der masser af muligheder, når det gælder designer solbriller. Så hvorfor følge mainstreamen, og være ligesom alle andre, når du kan iføre dig unikke og lækre solbriller fra andre brands, og være din egen mode mester!